Finally

Sådär, precis klar med repet för att ta mig ner till golvet.
Har vävt ihop hår av min päls för att få till ett starkt och långt rep.
Nu ska bara husse åka iväg, sen slår jag till.
Har byggt upp tillräckligt med muskler för att bända upp buren och klämma mig emellan.
Väntan är lång men nu ser jag min chans.
Ser att han går ut, smäller igen dörren och låser.
Jag tar i för kung och fosterland och lyckas klämma mig ut ur buren.
Första hindret är avklarat men inte det sista. Binder fast repet i buren och börja sakta ta mig neråt.
Väl nere håller jag på att svimma av utmattning men det känns underbart.
Äntligen är jag fri.
Nu ska jag börja leva livet men först får jag hitta ett bra gömställe.
Ser en dörr på halvglänt, går in för att kolla terängen. Finns mycket att gömma sig bakom.
En strykbräda, tennisbollar, flera innebandyklubbor och diverse med annat skräp.
Detta får bli första anhalten. Det blir lite kallt framåt småtimmarna men jag letar upp ett lite halväckligt vristband. Detta använder jag både som täcke och liggunderlag. MacGyver släng dig i väggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0