Första tiden i frihet

Nu har jag varit fri från fångenskapet ett tag och trivs som indianen i kanoten.
Någon som inte har några indianer i kanoten är husse.
Han springer runt som en yr höna. Tror han har märkt att jag är borta nu.
Jag lyckas gömma mig och han ger upp letandet för stunden.
Ligger och spanar och ser att han ställer ut tallrikar med mat och vatten i varje rum.
Den där husse kanske inte är så dum ändå.
Nu får jag dåligt samvete, gnagde nämligen sönder hans filt för några timmar sen.
Men när jag tänker efter så tillät han orgier i lägenheten första natten så jag har några jävelskap tillgodo.
Jag väntar in mörkret och sedan blir det trerätters.
Förrätt i köket, huvudrätt i hallen och efterrätt i vardagsrummet.
Imorgon blir det nya äventyr för nu är jag helt slut.

Kommentarer
Postat av: EgoElin

Dåligt att inget serverades i sovrummet. Dä är ju där dä händer..

2009-02-26 @ 17:55:38
URL: http://egoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0